Social Media

Gamenieuws

Nieuwe trailer voor Jedi: Fallen Order

En Kevin Feige – president van Marvel Studios – werkt aan een Star Wars film

Geplaatst

op

De aankomende game Star Wars Jedi: Fallen Order heeft een nieuwe trailer én eerder vandaag werd bekend dat Kevin Feige, de hoofdman van Marvel Studios, werkt aan een Star Wars film.

Nog ruim een week voordat Triple Force Friday in de VS van start gaat en daarom zijn er vandaag tijdens een stream meerdere Star Wars producten getoond waaronder speelgoed en verzamel-items van Hasbro, LEGO en Funko. Troost je maar, vrijwel niets daarvan zul je op 4 oktober – de dag van Triple Force Friday – binnen de Benelux kunnen aanschaffen. Indien je er toch het fijne vanaf wil weten raden wij je aan deze video te bekijken.

Star Wars Jedi: Fallen Order “Cal’s Mission” trailer

In de nieuwe trailer wordt het verhaal ietsje meer uit de doeken gedaan dan in de vorige trailers. We zien daarnaast ook gevechten met grote wezens (eindbazen?) en de Ninth Sister (uit de Darth Vader stripboekenlijn van Charles Soule) voorbij komen. De trailer benadrukt nog maar eens hoe cinematisch de game oogt en bij vlagen doet denken aan een 3D-animatiefilm binnen het Star Wars universum. Star Wars Jedi: Fallen Order verschijnt vrijdag 15 november 2019 voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

Kevin Feige (Marvel Studios) ontwikkelt een Star Wars film

Voor de niet-gamers was dit nieuws natuurlijk het belangrijkste Star Wars nieuws van de dag. Hollywood Reporter sprak met Walt Disney Studios mede-voorzitter Alan Horn en die heeft gezegd dat Kevin Feige, de man die met de Marvel Cinematic Universe financieel grote successen heeft behaald voor Disney, zich gaat ontfermen over een Star Wars film. Meer details zijn er niet bekendgemaakt, al weten we al langer dat Feige een enorme Star Wars fan is. Dat Lucasfilm van zijn deskundigheid gebruik wil maken om de ontwikkeling Star Wars films een impuls te geven is dus niet vreemd.

Een bron vertelde Hollywood Reporter zelfs al dat Feige een groot acteur heeft aangesproken met de boodschap dat hij hem/haar graag een specifieke rol wil laten spelen mocht de film er inderdaad van komen. Op internet doen al de wildste geruchten de ronde: velen hopen op Keanu Reeves als Darth Revan, of wellicht iemand als Grand Admiral Thrawn? De tijd zal het uitmaken, bovendien heeft Lucasfilm nog niet bevestigd dat er onder Feige een nieuwe Star Wars film in ontwikkeling is. Of en wanneer deze film gaat verschijnen is dus niet te zeggen.

Kevin Feige (Wikipedia)

Het is nog onduidelijk wat dit bericht precies betekent en of hier geen sprake is van een storm in een glas water. De wetenschap dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de toekomst van Star Wars op het witte en zilveren doek na de release van The Rise of Skywalker is echter aanmoedigend. Het ziet ernaar uit dat Lucasfilm maar wat graag een graantje mee zou pikken van het succes dat Marvel Studios heeft behaald in het afgelopen decennium. Niet alleen financieel, maar ook wat betreft ontvangst van de films door de fans.

Oprichter en hoofdredacteur van Star Wars Awakens. Schoolpsycholoog die tegenwoordig vooral voor de klas staat. Gamer. Heeft nog teveel X-Wing 1.0 schepen. Houdt van pesto.

Lees verder
Advertentie
Klik om te reageren

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gamenieuws

Star Wars Squadrons nu gratis via PlayStation Plus

Lock PS-foils in attack position!

Geplaatst

op

Door

Squadrons

Mensen met een PlayStation 4 of PlayStation 5 die lid zijn van PlayStation Plus kunnen vanaf nu aan de slag met vier nieuwe gratis games. Dit is niets nieuws, Sony geeft elke maand gratis games weg via de service. Echter, vanaf vandaag (tot en met 5 juli) kun je Star Wars Squadrons gratis binnen hengelen. Zolang je lid blijft van de service zal de game te spelen zijn. Zet het spel dus even in je bibliotheek om er in de komende tijd vele uren van te kunnen genieten. Zonder extra kosten! Wanneer je eerst wat meer over de game wil weten kun je altijd even onze review lezen.

Heb je geen PlayStation maar wil je toch met het spel aan de slag? Op Xbox One en Xbox Series S/X is het spel beschikbaar via Game Pass. Ben je lid van die service, dan kun je ook meteen het spel installeren op je harde schijf. Voor de spelers op PC is het spel via EA Play gratis te krijgen. Wil je tegen elkaar spelen? Dan is dat ook geen probleem, het spel ondersteunt cross-play waardoor spelers op de PlayStation met/tegen spelers op Xbox en PC kunnen spelen.

Lees verder

Gamenieuws

Star Wars: Squadrons wint award voor accessibility

Een prachtige ontwikkeling!

Geplaatst

op

Door

Accessibility, toegankelijkheid in het Nederlands, is een punt waar technische bedrijven steeds meer doorbraken in lijken te maken. Het zorgt ervoor dat mensen met (lichamelijke) beperkingen software en hardware kunnen gebruiken zoals elk ander. Zo zijn er mogelijkheden om touchscreen apparaten te besturen voor mensen die geen vingers hebben of zelfs om een complete desktop computer te gebruiken door met je ogen te knipperen. Techniek maakt veel mogelijk. Gisteren was het Global Accessibility Awareness Day, een dag waarop stil wordt gestaan bij alle mogelijkheden van toegankelijkheid.

Someone with a disability must be able to experience web-based services, content and other digital products with the same successful outcome as those without disabilities. This awareness and commitment to inclusion is the goal of Global Accessibility Awareness Day (GAAD), a global event that shines a light on digital access and inclusion for people with disabilities.

Op deze dag staan veel techbedrijven stil bij de functies en uitvindingen die gedaan worden en tonen dat ook aan de wereld. Daarnaast worden awards uitgereikt aan bedrijven die iets baanbrekends hebben gedaan op dit gebied, of juist iets hebben weten te doen voor deze groeiende community. Ontwikkelaar Motive heeft de Barrier Breaker award gewonnen voor de manier waarop voertuigen te besturen zijn in Star Wars: Squadrons. Door de vele opties voor toegankelijkheid kunnen spelers met beperkingen het spel zo afstellen dat het ook voor hen te spelen is. De onderscheiding is uitgereikt door DaggerSystem, een non-profit die zich inzet voor voor gamers met beperkingen.

In de wereld van videogames worden steeds meer mogelijkheden benut om gamers van hun spellen te laten genieten, zonder stil te staan bij hun beperkingen. Zo zijn er in diverse games complete aanpassingen van de visuals te krijgen (voor mensen die kleurenblind zijn, bijvoorbeeld), worden teksten op het scherm middels een voice-over uitgesproken of kunnen de manieren van het besturen volledig aangepast worden. Er zijn daardoor bijvoorbeeld games die te spelen zijn met één kant van een controller voor mensen die een arm missen. Vooral Microsoft heeft zich de laatste jaren bijzonder hard ingezet voor deze groep mensen en heeft daardoor een aangepaste controller uitgebracht (welke ook werkt op PlayStation, PC en Nintendo). Deze kan voor iedere specifieke situatie aangepast worden om er voor te zorgen dat de beperking van de gamer geen beperking voor de game meer is. Iedereen kan zijn of haar favoriete game spelen zonder problemen.

Het is belangrijk dat bedrijven hier meer en meer op focussen. En het werpt zijn vruchten af. Zo zijn er gamers die op top niveau presteren en als pro gamer hun geld verdienen… terwijl ze blind zijn en de game die ze spelen nooit gezien hebben. Een prachtige ontwikkeling!

Lees verder

Gamenieuws

Vader Immortal krijgt op 18 juni een fysieke release

Dit keer met speciale extra’s!

Geplaatst

op

Door

Op 18 juni zal Vader Immortal fysiek verschijnen in de winkel voor PlayStation VR. Het spel is al een tijd digitaal te koop voor het systeem, maar nooit eerder verscheen het daadwerkelijk op een schijf. Om de release extra kracht bij te zetten krijgen spelers die deze speciale uitgave van de game fysiek kopen toffe extra’s.

– Een digitaal artbook met niet eerder vertoonde concepten en artworks rondom het ontwikkelen van de game, geschreven door StarWars.com redactielid Kelly Knox.
– Een nieuwe video die laat zien hoe de ontwikkeling rondom ZO-E3, je droid companion en ingesproken door Maya Rudolph, is gegaan. Inclusief beelden van haar voice-over sessie, concept art, interview met de makers en meer.
– Twee fysieke postkaarten met daarop concept art.

Vader Immortal: A Star Wars VR Series laat je plaatsnemen in het Star Wars universum als een smokkelaar nabij Mustafar. Wanneer je onverwacht uit hyperspace wordt gehaald, is het aan jou om een mysterie op te lossen en daarbij Vader zelf tegen het lijf te lopen. Daarnaast is de populaire Lightsaber Dojo mode aanwezig, waarin fans vanuit VR hun skills met een lichtzwaard kunnen oefenen.

Het spel is origineel ontwikkeld door ILMxLAB in samenwerking met de LucasFilm Story Group. Het verhaal is geschreven door David S. Goyer (The Dark Knight) en geregisseerd door Ben Snow (Star Wars: Secrets of the Empire). De volledige serie won de Best VR/AR Game tijdens de 2020 Game Developers Choice Awards. Het eerste deel van het verhaal won de VR Experience of the Year tijdens de VR Awards uit 2019 en het nam de Innovation Award mee naar huis tijdens de 2020 Producers Guild Awards. Daarnaast werd het spel genoemd als Finalist for Outstanding Innovation in Interactive Media tijdens de Emmy’s van 2019.

Lees verder

Gamenieuws

Wat zijn de beste verkochte Star Wars games van de laatste 25 jaar?

Scoort EA een beetje?

Geplaatst

op

Door

Star Wars Battlefront Review

Star Wars en videogames hebben samen een behoorlijke geschiedenis. Dat kun je lezen in onze Gaming Holocron of zelfs in onze eigen documentaire zien. In de jaren zijn er meer dan honderdveertig games verschenen die de naam Star Wars mogen dragen. Lang niet elke game was een hoogvlieger. Maar toch zijn er titels die de massa ver wisten te ontstijgen.

LucasArts was lange tijd de grote studio achter de meeste Star Wars-games. Natuurlijk waren er ook andere ontwikkelaars die hun steentje bij mochten dragen. Zo was Bioware natuurlijk de drijvende kracht achter de eerste Knights of the Old Republic en kwam Rogue Squadron van Factor 5. Toen Disney de licentie in handen kreeg werd er een deal gestart met Electronic Arts waardoor die studio tien jaar lang het alleenrecht had op het ontwikkelen van Star Wars-games. Uiteraard met een uitzondering voor de LEGO Star Wars-games.

Volgens velen was dit de meest slechte keuze die Disney kon maken. EA was een studio die alleen oog had voor geld, creativiteit niet hoog in het vaandel had staan en veel ‘formule-werk’ uitbracht. Toen de eerste aankondiging kwam van Star Wars: Battlefront tijdens de E3 van 2013, wisten fans echter het hart sneller te laten kloppen. De Battlefront-games werden lange tijd door vele spelers gespeeld, maar was ook een serie die een vroege dood gestorven was. Dat de ontwikkelaar van Battlefield erachter zat, gaf veel hoop.

Toen de game verscheen bleek het een heel solide shooter te zijn, al was ‘ie qua content weinig indrukwekkend. Er was alleen een multiplayer aspect te vinden in het spel en met weinig modi en maps moesten spelers vaak opnieuw hetzelfde doen. Dat een vrij prijzige season pass echter wel mooie uitbreidingen gaf was tof, maar dat hiervoor betaald moest worden viel bij velen in het verkeerde keelgat. Dit was namelijk content die origineel gewoon in het spel had moeten zitten.

Met Battlefront II werd een verse start beloofd. Het spel had een volledige singleplayer-campagne (volledig canon) en een uitstekende multiplayer. Grafisch was de game ongekend mooi en het was duidelijk dat DICE een studio was die Star Wars een goed hart toewenste. Echter, doordat tijdens de beta betaalde lootboxen werden ontdekt, keerde een grote groep spelers de game de rug toe. DICE wist de game over de tijd heen echter opnieuw te construeren, een volledig nieuwe manier van progressie toe te passen (de betaalde lootboxen waren er kort na de release ook meteen uit) en bijzonder veel content toe te voegen. Battlefront II groeide uit tot een publiekslieveling met een valse start. Het is zonde dat veel gamers nooit na de beginfase terug zijn gekeerd naar de game, want wat we tegenwoordig Battlefront II noemen is een compleet ander pakket dan tijdens de launch. Met aspecten uit alles wat Star Wars is, van de prequels tot de originele trilogie en de sequels, The Clone Wars, Solo en Rogue One, is het de ultieme Star Wars fantasie geworden.

Tussen de projecten door was er een hoop games bij EA in ontwikkeling die uiteindelijk nooit het daglicht mochten zien. Gelukkig was Jedi: Fallen Order er daar geen van. De game bracht een singleplayer met Cal Kestis in de hoofdrol. Een Jedi die Order 66 wist te overleven, maar daardoor een zwaar leven zou gaan krijgen. Het bracht een fantastische game en ontwikkelaar Respawn brengt komende zomer dan ook een update uit voor het spel waardoor het aan de huidige maatstaven van de nieuwe generatie consoles kan tippen. In onze review waren we dan ook behoorlijk enthousiast over deze titel.

Toch bleef EA in de Star Wars community een uitgever die niets met Star Wars mocht doen. Het nieuws dat EA vanaf volgend jaar de alleenrechten verliest resulteerde dan ook in heuglijke reacties. Ubisoft is inmiddels bezig met een eigen Star Wars game, er gaan geruchten rondom een remake van Knights of the Old Republic, een High Republic game en een Xbox-exclusief spel rondom The Mandalorian. Daarnaast zou EA gewoon bezig moeten zijn met Jedi: Fallen Order II en Battlefront III.

Afgelopen week werden, wegens May the Fourth, verkoopcijfers vrijgegeven. Of specifieker; de best verkopende Star Wars games in de VS tussen januari 1995 en vier mei 2021. Op de lijst zijn fantastische games te vinden. Denk aan LEGO Star Wars, The Force Unleashed en de originele Battlefront. Opvallend is dat de top drie volledig gedomineerd wordt door de games van Electronic Arts. Met Battlefront (2015) op nummer één, Jedi: Fallen Order op twee en Battlefront II op drie blijkt het toch dat gamers de games van EA massaal aan hebben geschaft. Natuurlijk staat dit niet voor kwaliteit, al zijn de drie games in mijn ogen stuk voor stuk fantastische ervaringen.

Het is interessant om te zien dat een ontwikkelaar die op de socials zoveel haat over zich heen krijgt, over de manier waarop ze met Star Wars omgaan, de lijst domineert. Dat EA de licentie niet meer alleen in handen heeft is een mooi iets. Het zorgt voor nieuwe mensen die creatief met Star Wars aan de slag kunnen gaan. Ik kijk enorm uit naar wat Massive, de studio van Ubisoft (verantwoordelijk voor The Division), met Star Wars gaat doen. Het gerucht dat Zenimax (de studio achter The Elder Scrolls Online) bezig is met een MMO in het High Republic tijdperk hoop ik snel bevestigd te zien. Want welke studio er ook achter mag zitten, uiteindelijk zijn de gamers de winnaars. Want hoewel EA misschien niet de meest populaire keuze was om de licentie in handen te krijgen, kunnen we niet ontkennen dat ze fantastische games hebben neergezet. Graag meer van dit.

Lees verder

Star Wars Awakens is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with STAR WARS, Lucasfilm Ltd., The Walt Disney Company, Disney Enterprises Inc., or any of its subsidiaries or its affiliates.