Zaterdag heeft game-ontwikkelaar Respawn Entertainment nieuwe informatie gedeeld over hun aankomende Star Wars game: Star Wars Jedi: Fallen Order.
Al voordat het panel goed op gang kwam werd bekendgemaakt dat de game geen multiplayer en tevens geen microtransacties zal bevatten. Star Wars Jedi: Fallen Order gaat een third-person action-adventure game worden met veel nadruk op actie en een eigen verhaal die zich binnen de kaders van het huidige canon zal manoeuvreren.
Een nieuw verhaal
Spelers kruipen in de rol van een gloednieuw personage genaamd Cal Kestis, gespeeld door Cameron Monaghan (Gotham). De game speelt zich af na de gebeurtenissen in Revenge of the Sith en dus in een periode dat de naschokken van Order 66 nog nagalmen. Als Cal de Force gebruikt om iemand te redden, verraadt hij zichzelf omdat vanaf dat moment iedereen weet dat hij een Jedi Padawan is. In de trailer (die overigens niet in-game, maar wel in-engine is) zien we vervolgens een achtervolgingsscène, waarbij Cal te maken krijgt met Purge Troopers (bekend van de Marvel Comics). De taak van deze Purge Troopers is om Jedi op te sporen en hierover vervolgens te rapporteren aan de Inquisitors (in dit geval de Second Sister, bekend van Star Wars Rebels). Echter staan de Purge Troopers zelf ook prima hun mannetje en zullen ze het Cal zo moeilijk mogelijk proberen te maken.
Een nieuwe sidekick
Gelukkig staat Cal er niet alleen voor en krijgt hij help van zijn sidekick BD-1, een droid wiens geluiden zijn geproduceerd door niemand minder dan Ben Burtt! Burtt staat natuurlijk bekend als de sound designer van de Star Wars films, waar hij verantwoordelijk was voor veel geluiden die tot dan toe nog nooit waren gehoord en ons inmiddels als muziek in de oren klinken.
Een hoop nieuwe vragen
Je zult dus een hoop moeten vechten in deze game, waarbij je personage en zijn lightsaber (of is die niet van hem?) zich in de loop van de game zullen ontwikkelen. De ontwikkelaar noemt het vechten in deze game ‘bedachtzaam vechten’, waarmee wordt bedoeld dat de game in geen geval een button-masher gaat worden. Of dit bijvoorbeeld betekent dat (sterke) aanvallen een cooldown zullen hebben of dat de speler rekening dient te houden met Cal’s uithoudingsvermogen is niet bekend. Ook is het nog niet bekend hoelang de game ongeveer zal duren om uit te spelen en hoe de daadwerkelijke gameplay eruit ziet. We verwachten meer nieuws te horen op EA Play: medio juni.