Social Media

Gamenieuws

Brekend: Lucasfilm Games en Ubisoft werken aan nieuwe Star Wars open wereld-game

Geplaatst

op

Nog maar enkele dagen nadat Lucasfilm Games is aangekondigd, komt nu het nieuws naar buiten dat er gewerkt wordt aan een open wereld Star Wars game met ontwikkelaar Ubisoft. Dit nadat gisteren bekend werd gemaakt dat MachineGames samen met Bethesda werkt aan een nieuwe Indiana Jones-titel.

Update 15:47: StarWars.com heeft een interview gepubliceerd met Lucasfilm Games VP Douglas Reilly. Hierin staat dat EA een belangrijke partner blijft en nog steeds aan verschillende Star Wars projecten werkt. Daarnaast wordt vermeld dat aankomend jaar in het bijzonder interessant zal zijn omdat er in de loop van 2021 meerdere (Star Wars) gameprojecten zullen worden aangekondigd.

Het is opmerkelijk dat Ubisoft (met haar studio Massive Entertainment) aan het roer staat van een Star Wars-game aangezien de licentie nog zo’n twee jaar exclusief in handen ligt bij Electronic Arts. De studio (die eerder The Division bracht) is nog in een vroeg stadium qua ontwikkeling. Ze zijn zelfs nog bezig met het aannemen van mensen om aan de game te beginnen. Julian Gerighty, de regisseur achter games als The Division 2 en The Crew, zal als creative director dienen. Het spel zal draaien op de Snowdrop engine van Massive, dezelfde technologie als waar The Division op loopt. Er zijn verder nog geen details rondom het spel.

Waar Electronic Arts tien jaar lang de rechten op Star Wars zou hebben, lijkt het er nu dus op dat Lucasfilm Games al naar de toekomst aan het kijken is. Meerdere studio’s kunnen hierdoor aan games werken in het Star Wars universum. EA kan nog steeds gewoon verder gaan met Star Wars, maar zal hier niet alleen meer in hoeven te staan. Sean Shoptaw, senior vice president of Global Games and Interactive Experiences bij Disney zei het volgende tegen Wired:

EA has been and will continue to be a very strategic and important partner for us now and going forward. But we did feel like there’s room for others.

In 2013 ontsloeg Disney 150 medewerkers van LucasArts, waardoor het zelf ontwikkelen van games tot een einde kwam. Daarna kreeg EA al snel de rechten op de franchise, waar games als Jedi: Fallen Order, Battlefront en Squadrons uit voort zijn gekomen. Lucasfilm Games hoopt nu een diversere portfolio op te kunnen bouwen. Yves Guillemot, de CEO en oprichter van Ubisoft is in ieder geval enthousiast:

The Star Wars galaxy is an amazing source of motivation for our teams to innovate and push the boundaries of our medium. Building new worlds, characters and stories that will become lasting parts of the Star Wars lore is an incredible opportunity for us, and we are excited to have our Ubisoft Massive studio working closely with Lucasfilm Games to create an original Star Wars adventure that is different from anything that has been done before.

Ubisoft’s nieuwe game zal geheel in de Star Wars canon komen te liggen en zal hierdoor aansluiten op de andere games, boeken, comics, films en Disney+ series. James Waugh, Lucasfilm’s VP van franchise content and strategy:

I think where people get tripped up on that sometimes is like, Oh, then it has to connect to everything else. And that’s not necessarily what we’re always saying. That will happen if it’s right for that story.

Ook staat de deur voor andere ontwikkelaars nu open om met hun Star Wars-idee naar Lucasfilm Games te stappen om een pitch te creëren, om zo te zien of dit idee daadwerkelijk als spel tot stand kan komen. Kathleen Kennedy, president van Lucasfilm, zegt er het volgende over;

As we look to the next 50 years of Lucasfilm, we look forward to continuing the wonderful legacy in games, which has introduced so many memorable characters and stories. These new collaborations will allow the Lucasfilm Games team to pursue fresh and exciting directions in the storytelling of Star Wars and Indiana Jones in imaginative and different ways than those explored by our films.

Wil je op de hoogte blijven van alles wat met Star Wars en de games te maken heeft? Volg dan ons speciale YouTube kanaal en Instagram kanaal welke hier volledig om draaien.

Zag A New Hope toen hij drie was met zijn ouders onder de noemer 'je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen'. Kreeg een Atari 2600 in hetzelfde jaar. Goede opvoeding noemen ze dat. Oprichter Star Wars Games: From a Certain Point of View.

Lees verder
Advertentie
2 Comments

2 Comments

  1. Ernst-Jan

    13 januari 2021 at 15:27

    Beste Bas, dank voor dit verslag. Het is m.i. echter niet geheel opmerkelijk dat Ubisoft aan het roer staat v.e. SW game. De reden is dat Hybride-Ubisoft al sinds The Force Awakens t/m the Mandalorian Seizoen 2 de VFX verzorgd vanuit Canada voor Lucasfilm.

  2. Bas

    13 januari 2021 at 18:30

    Dat klopt zeker. Echter is het wel opmerkelijk dat de games stsandaard vanuit de stallen van EA kwamen. Die deal is nog steeds van kracht. Dit is de eerste Star Wars game in vele jaren die niet van EA zal zijn (op de LEGO-titels na).

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gamenieuws

Star Wars: The Old Republic – Legacy of the Sith officieel onthuld

De volgende uitbreiding voor de game luidt het tienjarig-jubileum in!

Geplaatst

op

Door

Ter ere van het aanstaande 10-jarig jubileum van Star Wars: The Old Republic heeft BioWare een nieuwe uitbreiding in de vorm van Legacy of the Sith onthuld. Deze zal het begin inluiden van een nieuwe tijd voor de veelgeprezen MMORPG.

Legacy of the Sith borduurt voort op de dynamische verhaallijn van Star Wars: The Old Republic en stuurt spelers op een militaire campagne om een cruciale planeet voor hun factie veilig te stellen terwijl ze het ultieme plan van Darth Malgus, de rebelse Sith, ontrafelen. Daarnaast voegt het uitbreidingen voor de spelerservaring toe met de nieuwe Combat Styles-feature (waarover later meer). Dit zorgt voor meer opties voor de speler en brengt diverse quality of life-upgrades met zich mee. Tijdens de feestdagen van dit jaar zal de content beschikbaar zijn en zal de aftrap van het 10-jarig jubileum van start gaan. Deze viering zal tot in 2022 voelbaar zijn met nieuwe content, evenementen, updates en veel meer.

Legacy of the Sith

Legacy of the Sith voert spelers mee op een avontuur naar de uithoeken van het heelal, inclusief de aquatische planeet Manaan tijdens hun jacht op Darth Malgus. De grote update verhoogt het maximum aantal levels dat spelers kunnen bereiken tot level 80. Star Wars: The Old Republic brengt nieuwe missies met zich mee waarin samenwerking centraal staat, waaronder een Flashpoint die zich afspeelt in een bergtombe op de afgelegen planeet Elom en een Operation in de overblijfselen van een onderzoeksstation in de verre ruimte.

De uitbreiding introduceert de nieuwe Combat Styles-feature, die voortborduurt op de diepgaande aangepaste Star Wars-ervaring van het originele spel. Met Combat Styles kunnen spelers hun ultieme Star Wars-dromen uit laten komen, onafhankelijk een specifiek klasseverhaal kiezen en dit combineren met vaardighedensets van andere gerelateerde tech- of force-klassen. Bestaande, terugkerende en nieuwe spelers kunnen uitkijken naar verbeteringen in hun volgende Star Wars- personage via vernieuwde character creation. Daarnaast zijn er updates op het gebied van items en loadouts te verwachten. Ook zorgt het gestroomlijnde klasse-ontwerp ervoor dat de spelervaring van Star Wars: The Old Republic voor nieuwe, terugkerende en bestaande spelers is verbeterd.

Voor meer informatie over Star Wars: The Old Republic – Legacy of the Sith bezoek je de officiële website van de game.

Lees verder

Gamenieuws

Star Wars Squadrons nu gratis via PlayStation Plus

Lock PS-foils in attack position!

Geplaatst

op

Door

Squadrons

Mensen met een PlayStation 4 of PlayStation 5 die lid zijn van PlayStation Plus kunnen vanaf nu aan de slag met vier nieuwe gratis games. Dit is niets nieuws, Sony geeft elke maand gratis games weg via de service. Echter, vanaf vandaag (tot en met 5 juli) kun je Star Wars Squadrons gratis binnen hengelen. Zolang je lid blijft van de service zal de game te spelen zijn. Zet het spel dus even in je bibliotheek om er in de komende tijd vele uren van te kunnen genieten. Zonder extra kosten! Wanneer je eerst wat meer over de game wil weten kun je altijd even onze review lezen.

Heb je geen PlayStation maar wil je toch met het spel aan de slag? Op Xbox One en Xbox Series S/X is het spel beschikbaar via Game Pass. Ben je lid van die service, dan kun je ook meteen het spel installeren op je harde schijf. Voor de spelers op PC is het spel via EA Play gratis te krijgen. Wil je tegen elkaar spelen? Dan is dat ook geen probleem, het spel ondersteunt cross-play waardoor spelers op de PlayStation met/tegen spelers op Xbox en PC kunnen spelen.

Lees verder

Gamenieuws

Star Wars: Squadrons wint award voor accessibility

Een prachtige ontwikkeling!

Geplaatst

op

Door

Accessibility, toegankelijkheid in het Nederlands, is een punt waar technische bedrijven steeds meer doorbraken in lijken te maken. Het zorgt ervoor dat mensen met (lichamelijke) beperkingen software en hardware kunnen gebruiken zoals elk ander. Zo zijn er mogelijkheden om touchscreen apparaten te besturen voor mensen die geen vingers hebben of zelfs om een complete desktop computer te gebruiken door met je ogen te knipperen. Techniek maakt veel mogelijk. Gisteren was het Global Accessibility Awareness Day, een dag waarop stil wordt gestaan bij alle mogelijkheden van toegankelijkheid.

Someone with a disability must be able to experience web-based services, content and other digital products with the same successful outcome as those without disabilities. This awareness and commitment to inclusion is the goal of Global Accessibility Awareness Day (GAAD), a global event that shines a light on digital access and inclusion for people with disabilities.

Op deze dag staan veel techbedrijven stil bij de functies en uitvindingen die gedaan worden en tonen dat ook aan de wereld. Daarnaast worden awards uitgereikt aan bedrijven die iets baanbrekends hebben gedaan op dit gebied, of juist iets hebben weten te doen voor deze groeiende community. Ontwikkelaar Motive heeft de Barrier Breaker award gewonnen voor de manier waarop voertuigen te besturen zijn in Star Wars: Squadrons. Door de vele opties voor toegankelijkheid kunnen spelers met beperkingen het spel zo afstellen dat het ook voor hen te spelen is. De onderscheiding is uitgereikt door DaggerSystem, een non-profit die zich inzet voor voor gamers met beperkingen.

In de wereld van videogames worden steeds meer mogelijkheden benut om gamers van hun spellen te laten genieten, zonder stil te staan bij hun beperkingen. Zo zijn er in diverse games complete aanpassingen van de visuals te krijgen (voor mensen die kleurenblind zijn, bijvoorbeeld), worden teksten op het scherm middels een voice-over uitgesproken of kunnen de manieren van het besturen volledig aangepast worden. Er zijn daardoor bijvoorbeeld games die te spelen zijn met één kant van een controller voor mensen die een arm missen. Vooral Microsoft heeft zich de laatste jaren bijzonder hard ingezet voor deze groep mensen en heeft daardoor een aangepaste controller uitgebracht (welke ook werkt op PlayStation, PC en Nintendo). Deze kan voor iedere specifieke situatie aangepast worden om er voor te zorgen dat de beperking van de gamer geen beperking voor de game meer is. Iedereen kan zijn of haar favoriete game spelen zonder problemen.

Het is belangrijk dat bedrijven hier meer en meer op focussen. En het werpt zijn vruchten af. Zo zijn er gamers die op top niveau presteren en als pro gamer hun geld verdienen… terwijl ze blind zijn en de game die ze spelen nooit gezien hebben. Een prachtige ontwikkeling!

Lees verder

Gamenieuws

Vader Immortal krijgt op 18 juni een fysieke release

Dit keer met speciale extra’s!

Geplaatst

op

Door

Op 18 juni zal Vader Immortal fysiek verschijnen in de winkel voor PlayStation VR. Het spel is al een tijd digitaal te koop voor het systeem, maar nooit eerder verscheen het daadwerkelijk op een schijf. Om de release extra kracht bij te zetten krijgen spelers die deze speciale uitgave van de game fysiek kopen toffe extra’s.

– Een digitaal artbook met niet eerder vertoonde concepten en artworks rondom het ontwikkelen van de game, geschreven door StarWars.com redactielid Kelly Knox.
– Een nieuwe video die laat zien hoe de ontwikkeling rondom ZO-E3, je droid companion en ingesproken door Maya Rudolph, is gegaan. Inclusief beelden van haar voice-over sessie, concept art, interview met de makers en meer.
– Twee fysieke postkaarten met daarop concept art.

Vader Immortal: A Star Wars VR Series laat je plaatsnemen in het Star Wars universum als een smokkelaar nabij Mustafar. Wanneer je onverwacht uit hyperspace wordt gehaald, is het aan jou om een mysterie op te lossen en daarbij Vader zelf tegen het lijf te lopen. Daarnaast is de populaire Lightsaber Dojo mode aanwezig, waarin fans vanuit VR hun skills met een lichtzwaard kunnen oefenen.

Het spel is origineel ontwikkeld door ILMxLAB in samenwerking met de LucasFilm Story Group. Het verhaal is geschreven door David S. Goyer (The Dark Knight) en geregisseerd door Ben Snow (Star Wars: Secrets of the Empire). De volledige serie won de Best VR/AR Game tijdens de 2020 Game Developers Choice Awards. Het eerste deel van het verhaal won de VR Experience of the Year tijdens de VR Awards uit 2019 en het nam de Innovation Award mee naar huis tijdens de 2020 Producers Guild Awards. Daarnaast werd het spel genoemd als Finalist for Outstanding Innovation in Interactive Media tijdens de Emmy’s van 2019.

Lees verder

Star Wars Awakens is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with STAR WARS, Lucasfilm Ltd., The Walt Disney Company, Disney Enterprises Inc., or any of its subsidiaries or its affiliates.