Social Media

Nieuws

Bob Iger: “George Lucas was teleurgesteld toen hij The Force Awakens zag”

Geplaatst

op

Gisteren verscheen het boek The Ride of a Lifetime; over de 15 jaar die Bob Iger nu CEO van de Walt Disney Company is. In deze biografie komt uiteraard ook dé megadeal ter sprake: de aankoop van Star Wars en Lucasfilm in 2012.

Opmerkelijk zijn diverse passages die gaan over de visie van George Lucas en zijn reactie toen hij The Force Awakens voor het eerst zag.

At some point in the process, George told me that he had completed outlines for three new movies. He agreed to send us three copies of the outlines: one for me; one for Alan Braverman; and one for Alan Horn, who’d just been hired to run our studio. Alan Horn and I read George’s outlines and decided we needed to buy them, though we made clear in the purchase agreement that we would not be contractually obligated to adhere to the plot lines he’d laid out.

He knew that I was going to stand firm on the question of creative control, but it wasn’t an easy thing for him to accept. And so he reluctantly agreed to be available to consult with us at our request. I promised that we would be open to his ideas (this was not a hard promise to make; of course we would be open to George Lucas’s ideas), but like the outlines, we would be under no obligation.

Early on, Kathy brought J.J. and Michael Arndt up to Northern California to meet with George at his ranch and talk about their ideas for the film. George immediately got upset as they began to describe the plot and it dawned on him that we weren’t using one of the stories he submitted during the negotiations.

Just prior to the global release, Kathy screened The Force Awakens for George. He didn’t hide his disappointment. “There’s nothing new,” he said. In each of the films in the original trilogy, it was important to him to present new worlds, new stories, new characters, and new technologies. In this one, he said, “There weren’t enough visual or technical leaps forward.” He wasn’t wrong, but he also wasn’t appreciating the pressure we were under to give ardent fans a film that felt quintessentially Star Wars. We’d intentionally created a world that was visually and tonally connected to the earlier films, to not stray too far from what people loved and expected, and George was criticizing us for the very thing we were trying to do.

I’d been so careful since our first conversation not to mislead him in any way, and I didn’t think I had now, but I could have handled it better. I should have prepared him for the meeting with J.J. and Michael and told him about our conversations, that we felt it was better to go in another direction. I could have talked through this with him and possibly avoided angering him by not surprising him.

Now, in the first meeting with him about the future of Star Wars, George felt betrayed, and while this whole process would never have been easy for him, we’d gotten off to an unnecessarily rocky start.

Foto credit: StarWars.com

Geboren toen de opnames van A New Hope van start gingen. Voormalig assistent van Anthony Daniels. Auteur van de 'Star Wars Interviews' boekenreeks waarvoor hij 180+ cast en crewleden interviewde. Trots op zijn vermeldingen in de credits van de boeken The Making of Return of the Jedi, Stormtroopers: Beyond the Armor, The Star Wars Historical Sourcebook, The Star Wars Archives en Star Wars Icons: Han Solo.

Lees verder
Advertentie
3 Comments

3 Comments

  1. E-J

    24 september 2019 at 08:06

    He wasn’t wrong, but he also wasn’t appreciating the pressure we were under to give ardent fans a film that felt quintessentially Star Wars.

    Daar ben ik het dus niet mee eens; interne druk zal best maar er is meer dan genoeg bandbreedte om “iets” Star Wars te laten doen overkomen. En daarom is het goed dat George Lucas, zeker in het begin, onafhankelijk wilde werken. Gelukkig draagt hij zijn steentje bij aan The Mandalorian.

    • Ramon

      25 september 2019 at 18:35

      Persoonlijk ben ik het wel eens met de heer Iger wat dit betreft. Het was de eerste film na de miljardeninvestering in Lucasfilm. Star Wars fans wereldwijd keken uit naar het vervolg op de film uit 1983 en o wee als deze niet genoeg aanvoelde als een Star Wars film. De backlash zou enorme schade hebben aangericht en waarschijnlijk impact hebben op de ticketverkoop van de films die daarna op de planning stonden (RO, VIII).
      Wat volgde was in essentie een soft reboot van de franchise. Natuurlijk kun je twisten over de mate waarin men A New Hope had moeten/mogen kopiëren, maar het feit dat men een traditionele Star Wars film neer wilde zetten die vrijwel geen enkele Star Wars fan kon haten was erg belangrijk als eerste film onder de nieuwe eigenaar. Wat mij betreft is het niet meer dan logisch wat ze met The Force Awakens hebben gedaan. Als deze eerste film van Disney The Last Jedi was geweest had je de poppen aan het dansen.

      • Mariska van de Pijnacker

        25 september 2019 at 19:39

        Als men een Star Wars film wilde afleveren die geen enkele fan kon haten dan mogen ze mij uitleggen waarom de grote drie geen screentime samen had en Luke zelfs een tekstloze cameo heeft.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Series

Nieuwe animatieserie Star Wars: The Bad Batch aangekondigd

Geplaatst

op

Door

Op StarWars.com maakte Lucasfilm vandaag bekend dat er in 2021 een nieuwe Star Wars animatieserie zal verschijnen op Disney+; Star Wars: The Bad Batch.

The Bad Batch is een groep clone troopers die we onlangs voorbij hebben zien komen in het laatste seizoen van The Clone Wars. Clone Force 99, zoals de groep officieel heet, bestaat uit vier (later vijf) unieke leden die bekendstaat om hun effectiviteit: The Bad Batch heeft tot dusver een 100% slaagkans wat betreft de missies die ze uitvoeren.

Bad Batch

Clone Force 99, oftewel The Bad Batch.

De serie zal zich afspelen in de tijd ná The Clone Wars, waarin de groep een nieuw levensdoel zal moeten vinden om hun bestaan betekenis te kunnen bieden. Hoofdverantwoordelijke van de nieuwe serie is uiteraard Dave Filoni, de man achter The Clone Wars en Star Wars Rebels. Hij wordt omringd door mensen die al eerder aan de verschillende Star Wars animatieseries hebben gewerkt, zoals ook Star Wars Resistance. De serie staat gepland om ergens in 2021 te worden uitgebracht op Disney+.

Lees verder

Nieuws

Star Wars Celebration 2020 gecanceled

Geplaatst

op

Door

Star Wars Celebration Anaheim

Het was inmiddels onvermijdelijk, wegens de wereldwijde maatregelen omtrent het COVID-19 virus is er besloten dat ons favoriete evenement, Star Wars Celebration, dit jaar is gecanceled. In augustus van dit jaar stond het evenement gepland in Anaheim. Dat gaat dus niet door en voorlopig hoeven de fans ook geen rekening te houden met een nieuwe Celebration. Er is namelijk aangekondigd dat de volgende (uitgestelde) Celebration pas plaats zal gaan vinden in 2022, tevens in Anaheim. Er wordt dus op safe gespeeld.

Een ieder die reeds een ticket had voor Celebration kan ofwel geld terug krijgen ofwel om boeken naar 2022. Iedereen die besluit om te boeken krijgt hiervoor een speciaal item toegestuurd als dank. Onderstaand bericht is de officiële mededeling.

Star Wars Celebration Anaheim 2020 Cancelled

Lees verder

Gamenieuws

Star Wars: Squadrons vliegt in oktober naar je toe

Geplaatst

op

Door

Star Wars: Squadrons

Zoals eerder aangekondigd verscheen vandaag de cinematische trailer voor de aankomende game Star Wars: Squadrons online.

Wat is Star Wars: Squadrons?

Squadrons is een first-person dogfighting game tussen de New Republic en de Empire die zich na Return of the Jedi afspeelt. Motive Studios (single-playercampagne Battlefront II 2017) is verantwoordelijk voor de game, die een singleplayer-campagne zal hebben. In de game spelen teams van 5 tegen 5 samen, waarbij je als team wint of verliest en een goede balans zal moeten vinden voor aanvang van het gevecht wat betreft het soort wapens en schepen dat je mee zult brengen. De game zal crossplay bieden tussen PC, Xbox One en PlayStation 4. Dit houdt in dat je de game met en tegen spelers op alle platformen speelt, ongeacht voor welk platform jij de game bezit. De PC en PS4 versies mogen zich tot slot rijk rekenen met VR-ondersteuning.

Game modi en progressie

De game zal je de mogelijkheid bieden om je schip naar gelieve aan te passen. In Star Wars: Squadrons plan je het gevecht op voorhand met jouw teamgenoten waarna je je schip betreedt en de gekozen tactiek zo goed mogelijk uitvoert. In de Fleet Battles modus is het de bedoeling om het vlaggenschip van de tegenpartij neer te halen en in Dogfights zal jouw team simpelweg zoveel mogelijk vijandelijke piloten om moeten leggen om te winnen.

Naarmate je vaker speelt en successen behaalt vorder je in de game en zul je nieuwe onderdelen ontgrendelen zoals wapens, motoren en schilden voor je schip. Daarnaast kun je jezelf onderscheiden door middels cosmetische items jouw cockpit, het uiterlijk van je schip, je vliegpak en helm aan te passen.

Single-playercampagne

De game biedt een nieuw verhaal waarin spelers afwisselend een (aanpasbare) piloot spelen namens de New Republic (Vanguard Squadron) en de Empire (Titan Squadron). Nieuwe personages komen voorbij, maar ook bekende Star Wars karakters zullen de revue passeren.

Screenshots Star Wars: Squadrons

Pre-orderbonus en prijs

Als je de game pre-ordert krijg je onderstaande cosmetische bonussen. Star Wars: Squadrons kost €39,99. Deze game zal dus wat goedkoper zijn dan wat we gewend zijn van een grote nieuwe game, maar waarschijnlijk is de content daar ook naar.

pre-order bonus

Star Wars: Squadrons pre-orderbonussen

Aankomende donderdag tijdens EA Play zullen we daadwerkelijk gameplaybeelden gaan zien, dan is EA’s jaarlijkse persconferentie waarin ze hun games voor het aankomende jaar zullen presenteren. Wij gaan de trailer in elk geval eerst nog een keer bekijken! Zagen jullie Wedge Antilles en Hera Syndulla ook voorbij komen?

Star Wars: Squadrons verschijnt 2 oktober 2020 voor PC, Xbox One en PlayStation 4.

Lees verder

Gamenieuws

Star Wars: Squadrons wordt binnenkort onthuld

Geplaatst

op

Door

Komende week zal Electronic Arts (EA) haar nieuwste Star Wars game onthullen, deze luistert naar de naam Star Wars: Squadrons.

Op de Xbox website verscheen de eerste promotionele afbeelding en niet lang daarna kondigde EA aan de komende dagen met meer informatie te komen. Maandag verschijnt de onthullingstrailer van de game op YouTube en ongetwijfeld zal EA donderdag 18 juni tijdens hun EA Play evenement meer informatie uit de doeken doen.

Star Wars: Squadrons: space combat singleplayer + multiplayer

De game wordt gemaakt door EA Motive, de studio die ook verantwoordelijk was voor de singleplayercampagne van Star Wars: Battlefront II (2017). Hoewel Squadrons naar het schijnt ook een singleplayermodus heeft, zal de game het vooral moeten hebben van de multiplayermodus waarin gamers head-to-head mogen uitmaken wie de beste gevechtspiloot is. Spelers zullen in teams tegen elkaar strijden in iconische Star Wars schepen.

De game staat gepland voor eind 2020 op PC en consoles. Of de game ook meteen zal verschijnen voor de nieuw te verschijnen Xbox Series X en PlayStation 5 is niet bekend, maar ligt wel in de lijn der verwachting. Ongetwijfeld zullen we daar de komende dagen meer over horen. Voor nu staat ons vizier in elk geval op maandagmiddag 17:00, wanneer de eerste trailer te zien zal zijn.

Lees verder