The Book of Boba Fett Community Review

Wat vinden onze volgers van de Boba Fett-serie tot nu toe?

Boba Fett Review

Wat vinden we eigenlijk van The Book of Boba Fett? Waar de meningen van enkele redactieleden over deze serie wekelijks te horen zijn in de Star Wars Podcast, is het buiten onze community nog niet bekend hoe onze volgers hierover denken. Met nog slechts twee afleveringen te gaan is het tijd voor een tussenmeting!

Daarom dat wij op deze website van de Nederlandstalige Star Wars community de ruimte willen bieden aan de fans om hun review te delen over de huidig lopende Star Wars serie. Wil jij ook meepraten over alles Star Wars in onze community? Klik hier en doe mee!

Over twee weken plaatsen we de eindbeoordeling van onze ‘gastrecensenten’, met de vraag of hun mening inmiddels is bijgesteld en op welke manier de twee finale afleveringen hebben bijgedragen aan hun beeldvorming over The Book of Boba Fett.

Gijs

Wauw… wat een aflevering zeg! Mando is back! Maar zoals je zag is hij geen Mandalorian meer. Ik denk dat dit misschien wel terug kan komen in The Mandalorian seizoen 3! Maar hij heeft dus een opdracht gekregen van Boba. Volgens mij moet hij helpen in de “oorlog” tegen de Pykes. Ik krijg een voorgevoel dat er uiteindelijk nog meer bounty hunters bij betrokken kunnen worden.

Dus geen Boba vandaag, maar ik denk dat veel mensen toch wel blij zijn dat Mando back is. De “comeback of Mando” noem ik het zelf. Maar het toppunt vond ik zelf toch wel de oude Naboo Starfighter! En het was ook zo hilarisch om te zien dat hij met het OV reisde!

Guido

De eerste aflevering van seizoen 3 van The Mandalorian was echt Fett! En een mooie manier om toch even van Tatooine af te zijn, ook al is het maar voor even. Deze aflevering ging tegen alle verwachtingen in en ik denk dat niemand had kunnen voorspellen dat de aflevering van deze week helemaal geen Boba Fett zou bevatten in een show die naar hem vernoemd is.

Het terugkeren van Din en de darksaber zorgden voor een spektakel van een opening en ik zat hier ook echt voor op het puntje van mijn bank. Zowel het gevecht in de slagerij als het duel met Paz Vizsla waren actiescènes waar ik persoonlijk toch wel echt aan toe was en waar ik superblij van werd. Ik zal de Razor Crest erg gaan missen maar Din zijn nieuwe N-1 Naboo Starfighter is toch wel echt een mooi plaatje. Er is best veel tijd van de aflevering hieraan besteed en je kunt het ‘filler’ noemen maar ik vond het persoonlijk heerlijk.

Er liggen nog veel vragen open zoals: gaan we Grogu nog zien of toch pas in The Mandalorian seizoen 3? Waarom werkt de Darksaber Din tegen? Wat gaat hij doen nu hij geen deel meer van de sekte is? We hebben nog twee afleveringen te gaan en ik ben erg benieuwd waar het heen gaat. Hopelijk zien we nog meer oude Bounty Hunters terug komen voor de conclusie.

Xander

Boba Fett ligt tot nu toe gemiddeld aan mijn verwachtingen. Ik vind deze serie een goede verhaalvertelling hebben en hij heeft prima actiescènes. Na Chapter 5 van The Book of Boba Fett ben ik alleen maar meer hyped voor wat komen gaat. Buiten dat dit een hele toffe aflevering is, vind ik het vrij teleurstellend dat deze aflevering veel in de weg heeft gezeten voor het verhaal van Boba Fett. In deze aflevering hebben we hem namelijk niet voorbij zien komen. Vind ik jammer. De scène waarin Mando langs Peli Motto ging duurde mij echter te lang. Buiten dit minpunt in deze serie, heeft dit wel meerdere verhalen geopend in dit tijdperk. Conclusie: als Chapter 17 van The Mandalorian was dit een hele toffe aflevering, maar als vervolg op Chapter 4 van The Book of Boba Fett vond ik dit best teleurstellend.

Rob (niet de Rob uit onze crew)

Boba Fett, de legendarische premiejager, is decennia een item geweest in de Star Wars fandom omdat hij toffe lichaamsbescherming droeg. Een karakter kreeg hij pas in de prequels in The Clone Wars, toen hij een bittere jongen werd die Mace Windu wilde doden omdat die zijn vader had onthoofd. In Return of the Jedi zagen we die onvergeeflijkheid toen hij Owen en Beru Lars vernietigde, duidelijk tegen de wens van Darth Vader in. Dat was voor fans genoeg om enthousiast te zijn dat hij zijn eigen show kreeg.

Uw favoriete reviewer deelde dat enthousiasme niet, dat werd ook niet weggenomen toen hij met een stok een paar Stormtroopers de hersenen in sloeg. Hopelijk was u niet al te gehecht aan die Boba Fett, want dat is niet het personage dat Temuera Morrison in zijn eigen show speelt. Hij draagt wel de naam, maar waar het einde van The Mandalorian seizoen 2 nog de tease werd gegeven dat we de stoere crime boss Boba zouden zien krijgen we niks van dat alles in deze show. Wat we zien is hoe Boba aan zijn stok komt, hoe hij zandbewoners leert van de ene scooter op het zadel van de andere scooter springen. Een vaardigheid die nul keer vereist blijkt en dat is precies het probleem van de show: het wil dingen uitleggen die volstrekt oninteressant zijn.

Boba Fett is geen karakter, hij is als Link in een Zelda-spelletje. In The Mandalorian leren we dat er verschillende valuta zijn. Of zoals George R.R. Martin ooit al eens over Lord of the Rings zei: Wat is het belastingbeleid van koning Aragorn? Wat voor problemen komen er op je pad in een post-Republic wereld? Een woestijnwereld nota bene. Als premiejager zal Fett genoeg vrienden en vijanden hebben gemaakt. Waarom loopt hij dan constant zonder helm rond? Er is geen dreiging voor Boba. Als hij aangevallen wordt gebruikt hij zijn jetpack noch blaster. Dit is een show zonder thema’s gericht op fans die gaan juichen om easter eggs. En hoewel ik die ook kan waarderen verwacht ik toch veel meer van een live-action serie.

Machiel

Zoals jullie kunnen lezen zijn de meningen over de serie verdeeld te noemen. Wij zijn uiteraard erg benieuwd naar het slot van de serie en zouden het tof vinden om daarover met jou in gesprek te gaan binnen onze community. Please… speak freely!